Drömmar och jultankar

2011-12-20 | 00:28:05
Kan väl inte direkt hävda att närvaron här är på MVG-nivå från min sida. Har haft ett par hyfsade veckor måendemässigt. Inte så att mattankarna och kroppshetsen inte funnits där, men de har fått ta mindre plats. Untill just now...

Drömde inatt att jag skulle bli tvångsinlagd. Var berövad min frihet och fick aldrig ett finger i vädret för att säga något. Det pratades ovanför mitt huvud och jag var lika liten som en myra mentalt, men lika stor som en elefant fysiskt sett. Vaknar halvsvettig och alldeles för sent. Har missat skolan idag.

Och jag blir så jäkla påverkad av mina drömmar. Mardrömmar, kan man väl säga. Känslan jag hade i koppen under drömmen sitter kvar en stor del av dagen, jag minns stora delar och grubblar och grubblar över det som hände. Så, idag har jag grubblat och ätit. Som om jag inte var nog övergödd redan......

Och sen tänker jag på julafton. Jul är för mig en påminnelse om att det gått ett helt år sen sist och jag får ångest för det känns som att tiden springer iväg från mig medan jag som människa inte alls utvecklas - utan snarare backar bakåt. Jul är också en stor jäkla matdag. Man träffar släkten, äter och ser glad ut när man (jag) helst vill varken äta eller se glad ut. Jag vet dock att jag kommer måsta äta, och varför skulle jag ens klara av att inte äta bara för att det är julafton, när jag äter som en gris andra dagar? Men frågan är ju bara vad jag ska äta. Har börjat på en tillåtet/inte tillåtet-lista, men vart ska jag skriva in den superfettiga men dödsgoda röbetssalladen? Julgröten som man äter mest bara för att det är så gott? Knäcken som är jultradition? AAAAHHHH............

Kill me now, please.


E

Du skriver så fint! Har precis börjat följa din blogg :) Håller helt med om sista stycket. Beskriver verkligen samma känslor jag har om julen!

2011-12-20 / 14:54:50
Blogg: http://enticingfragility.bloggo.nu



Namn:


E-postadress: [visas ej]


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
19 år. Umeå. Ätstörd.