Kropp och konst. Kroppskonst.

2011-11-23 | 02:02:59
Bella i Breaking Dawn! Haha well, jag antar att det är den digitala tekniken som gör det möjligt att porträttera henne på det sättet. Så smal och undernärd menar jag. Insjunkna kinder, beniga axlar, skulderblad och ryggkotor som sticker ut ur huden...

Det läskiga är. Jag är inte 100% övertygad om att jag tycker det är vackert längre. Betyder det att min syn på människokroppen generellt håller på att "normaliseras"? Betyder det att jag håller på att bli frisk, normal, neutral, whatever..? Det skrämmer mig.

Tills jag vet säkert så intalar jag mig själv om att det är vackert. Som konst. För det är det. En smal människokropp är konst för mig, vacker eller inte - det är konst.


camo

Men gud du bloggar ju igen!!! Trodde att du slutat!! :O



Hur är livet??



Jo har också sett breaking dawn, tyckte att hon var fin, inte överdrivet smal utan rätt fin bara, kände mig fet, blev avundsjuk på henne och började grina... hahaha. Galen man är ibland.

2011-11-24 / 20:02:15
Blogg: http://asca.blogg.se/
Little J

Jag kommer inte ihåg tyvärr :s Har det sparat på datorn tror jag dock :P

2011-11-25 / 10:34:36
Blogg: http://minimalistic.blogg.se/
camo

sv: ah, svackor suger verkligen. Det värsta är att de aldrig tycks ta slut heller...



Jo alltså det är väl ändå helt okej med mig, mår inte på topp men mår inte som värst heller, så jag klarar mig väl haha! Är sjuk konstant dock vilket är jättejobbigt, kan inte träna nånting direkt, förutom lugna promenader!

2011-11-25 / 19:04:14
Blogg: http://asca.blogg.se/



Namn:


E-postadress: [visas ej]


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
19 år. Umeå. Ätstörd.