Nattprat

2012-01-29 | 03:36:15
03.07

Har inte tagit min medicin ordentligt den senaste veckan. Har tagit kvällsdosen av Seroquel två dagar sedan förra måndagen tror jag. Ingen Zyprexa, inget Sertralin. Noll, zero, none. Vet att viktökning och ökad aptit är vanliga biverkningar på alla tre mediciner och vet också kompisar som gått ner i vikt när de slutat med sina antidepressiva. Och ja, jag är störd och desperat, så att sluta ta mediciner var inte så svårt beslut. Men utsättningssymptom - HEJSAN! Vanligen ska man ju minska successivt, men jag är inte så vanlig av mig.

Utsättningssymptom varav de fetmarkerade jag känner av
Känslomässig instabilitet •• Känslor av elchocker •• Känna dig lättretlig •• Brännande känsla •• Balansproblem •• Hjärtklappningar •• Synstörningar •• Ångestkänsla •• Illamående •• Huvudvärk •• Skakningar •• Kräkningar •• Irritabilitet •• Darrningar •• Förvirring •• Ångest •• Diarré •• Yrsel •• Oro
Sömnbesvär (livliga drömmar, mardrömmar, sömnlöshet)
Avvikande sinnesförnimmelser som myrkrypningar
Svettning (inklusive nattliga svettningar)

Huvva, klockan äe strax halv fyra. Nattetid. Ja, varken vill, kan eller vågar sova. Vill inte eftersom jag har ätit som en flodhäst idag och bara gått effektiv promenad i ca 45 min + strosat i butiker. Och så 20 armhävningar. Kommer inte våga vågen imorgon..!!! Kan inte sova, ja, utsättningssymptom som sagt, plus att jag sov för länge imorse. Ej trött. Vågar inte eftersom vågen kommer få spader imorgon. Sover jag så sänks min förbränning.

Men trots att jag är utan medicin så känner jag inte av så mycket försämringar av det psykiska måendet. Lite fler imaginära personer har varit på besök men det kan jag kontrollera. Fast, har heller inte utsatt mig för så många "farliga" situationer - som att gå i trappor, äta mat med andra personer än famlijen, se triggande videor/bilder eller baciller och bakterier. Hatarhatarhatar att måsta öppna offentliga dörrar, låna böcker på bibblioteket, trycka på stoppknappar på bussen/knappar för kölapp, etcetera. Ger mig ångest och äckelkänslor. Ingen som tvingat i mig mat heller - det är något som skulle få min ångest att skjuta i höjden.

Har samtal med psykoterapeuten på måndag, ska jag nämna att jag inte tagit medicinerna? Vet inte..

Känner för övrigt starkt behov att göra om här, designmässigt alltså. Blir nån dag framöver. Har de senaste dagarna känt mig så okreativ bara. Och ni vet, dålig på att ta tag i saker. Hur som, förbered er på makeover här inne. Nån gång...

Nu ska jag spela mobilspel tills jag somnar och samtidigt be till gudarna att vågen är på min sida imorgon. Fan vad jag ska be alltså. Lär behövas.
Natti.

Irritabilitet

Elin

Sv: Nä dem har ingen koll på ätsötörningen. Bor på ett behandlinsghem för psykoser ohc bordeline och igår när jag pratade med psykologen om min bulimi så sa hon inget, frågad inget. Dem ser det inte som min huvuddiagnos. Och när jag tog kv. fika 2 igår med mig på rummet, uppmuntrade min kp det. Hon tyckte det var bra gjort. NAturligt vis kommer dem lägga märka till det men tror och känner på mig att dem inte lägger så mycket fokus på det.



Kram

2012-02-01 / 03:42:42
Blogg: http://skinnysatisfaction.blogg.se/
Elin

Jorå dem har tillgång till min journal och jag har berätta för terapeuten om min ätstörning så dem vet. Men dem gör ju inget åt det. Aja jag får se hur det blir.

2012-02-01 / 14:26:18
Blogg: http://skinnysatisfaction.blogg.se/



Namn:


E-postadress: [visas ej]


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
19 år. Umeå. Ätstörd.